Hanoi en Cat ba eiland (Vietnam) - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van maaike en michelle - WaarBenJij.nu Hanoi en Cat ba eiland (Vietnam) - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van maaike en michelle - WaarBenJij.nu

Hanoi en Cat ba eiland (Vietnam)

Door: maaike en michelle

Blijf op de hoogte en volg maaike en michelle

15 November 2014 | Vietnam, Sa Pá

Oké waar beginnen we, tis weer even geleden, en ondertussen zoveel meegemaakt en gebeurt....
De laatste ochtend in Luang prabang heel vroeg opgestaan, 5 uur, omdat de monniken tegen die tijd op de straat met kruiken lopen, waar zij eten van de rijken in verzamelen en dat aan de armen weggeven. Zo mooi gebaar! Tis nog donker, en naarmate zij komen wordt het steeds lichter, zo mooi gezicht! Heel veel foto's gemaakt en toen als een speer terug naar ons guesthouse, omdat we rond half 7 werden opgehaald, door de tuktuk naar de luchthaven. Aan boord van het vliegtuig waren er 19 rijen, klein vliegtuig dus. Het was een kleine vlucht van ongeveer een uur, en boven de wolken prachtig weer!! Genoten dus.
De aankomst op Hanoi was goed, we moesten van te voren een approval letter regelen, omdat wij niet eerder een visa hadden aangevraagd ( kwamen wij godzijdank 3 dagen voor vertrek achter) dus met die brief op zak, naar het visum loket, daar weer een brief ingevuld, pasfoto erbij en paspoort inleveren. Doorlopen naar het volgend loket, daar werd je paspoort gescand en op die manier omgeroepen ( naam klonk heel grappig met vietnamees dialect)
Nou door de paspoort controle, en yeuhhhhh we zijn binnen!
daar een taxi geregeld die ons naar het busstation bracht, daar wilde we de bus richting Cat ba eiland pakken, helaas. .... die was net pleite, dus.... sta je dan, een hele aardige gast hielp ons, en die gaf een alternatief, namelijk in de localbus, naar Haiphong.. daar op het busstation uitgestapt, en toen...... apart op een taxi scooter, met hele hebben en houwe naar de boot.... gelachen...,foto's en filmpje gemaakt.
bij de boot direct instappen die vertrok meteen naar Cat ba eiland, speedboot dus binnen drie kwartier daar! Daar stond er een bus klaar, die bracht ons naar Cat ba town ( de hoofdstad van het eiland) 2 min lopen en hup ons guesthouse gevonden:-) Mr. Zoom! Wat een fijne vent!
Spullen neergeknald en hup de straat op, lekker springrolls gegeten, en stokbrood met knoflook en gesmolten kaas...mmmmmmmm
die avond heerlijk gechilld, want we keken terug op een bewogen dag namelijk.... in 17 uur reizen vanuit laos, naar Cat ba. Start bij: tuktuk, vliegtuig, taxi, bus, scooter, boot, bus en benen....... nou....dan ben je wel toe aan een borrel!! En genoten van een hotpot ( dat is een Vietnamese fondue)
De volgende dag een boot trip aroud Cat ba eiland, door La han bay en Halong bay.... helaas was het niet stralend, maar jeeeeee wat hebben we genoten, leuke groep aan boord, heerlijke lunch, lekker gekajakt, gezwommen, op monkeyeiland geweest, en apen gezien! Bij floating fisher village geweest, en daar lag de schat van Vietnam onder de vlonders, namelijk een joekel van een vis ala 60 kg, heel bijzonder..
bij het terug varen werd de kapitein helemaal enthousiast, want ze zagen iets, dus wij naar het water kijken, bleek er een groep ander soort apen op de rots te zitten, die niet vaak te zien zijn, en nu begrijp je natuurlijk wel, wij als paparazzi hebben de groep goed vast kunnen leggen.... dus voel een nieuwe carrière move!! Hihi
terug naar de stad, waar Mr. zoom helemaal onder de indruk was van het feit, van de gespotte apen, dus die mailen we nog naar hem.
weer heerlijk gegeten en heerlijk gekletst, en ons kot in, toch wel inspannen allemaal!
Volgende dag konden we een beetje uitslapen, bij het opendoen van de gordijnen, scheen zowaar de zon! Yeahh, dus in de zon ontbeten, lekker gewandeld. Toen de bus rond half een, die ons weer uiteindelijk in Hanoi bracht, bespaar jullie de details.
aankomst Hanoi,,,, gekkenwerk!!! Omg!! Wat een stad! Niet te beschrijven hoe druk, hectisch, chaotisch, veel mensen, veel kinderen, veel winkels, veel schoenen, veel eetgelegenheid, dus ja uit je comfortzone, en dan nu vol erin! Heeft even gewenning nodig moet ik zeggen, dus na een minuut of tien liepen we daar over straat, als of we nooit eerder gedaan hadden.... met gevolg voor eigen leven oversteken enz... stoplichten en voetgangerspad.. wat is dat?
Prachtige dingen gezien, en gewacht op de nachtbus die ons dezelfde nacht naar Sapa zou brengen... lang wachten, toen knok partijen om een goed plekkie te bemachtigen, maar Michelle en ik hadden al een hele strategie bedacht, namelijk zij deed de backpacks en ik wurmde ( met ellebogen) mij naar binnen.... moet je zeggen, toen waren ze niet zo aardig meer.... maar top plek, lekker lig bussie, om half twaalf vertrokken we echt, en om 5 uur waren we in Sapa! Michelle deed geen oog dicht, en ik tsja leg me neer en ik slaap:-) aankomst Sapa was donker, koud en nat. Sta je dan.... met je goeie gedrag. Je weet niet waar je naar toe moet, we hadden ook niks van te voren vastgelegd, dus eerst wachten op het licht met een kop thee... lopen... zoeken naar een guesthouse, en continu belaagd worden door de locals, die je graag hun spulletjes willen aansmeren.
Hostel in, kamer is redelijk, beetje muf, klam en koud, maar wel een zacht bed.
Eerst even een paar uur geslapen, toen de markt op, mooie foto's gemaakt, met thuisfront geskyped, dus voldaan,...
maar even voor de duidelijkheid, het is hier momenteel 10 graden, je ziet door de mist geen hand voor ogen, tis vochtig, maaaaaaaar wel mooie mensen, lekker eten, en een dak boven ons hoofd.
dit is het dan voor nu, maar dit stuk wordt vervolgd!! Groetjes uit Sapa:-)

• 15 November 2014 - 15:01

Trees (mama):

Uitgekeken naar een nieuw verhaal, en daar was het dan.Wat een avonturen beleven jullie, leuk dat wij ook een beetje bij jullie zijn nog veel plezier xxx

• 15 November 2014 - 15:10

Ton (papa):

Prachtige verhalen schrijft U en het lijkt mij ook wel iets geweldigs om te doen,maar mij teverweg kan ik
    beter in Europa doen,
    Blijft uitkijken allebei en maak er nog iets moois van de komende 3 weken Pa!

• 15 November 2014 - 19:23

Kirsten:

Was even leuk om jullie 'live' te zien en te spreken. Inderdaad mooie en kleurrijke mensen gezien. Maar zij mij ook, zo in de vroege morgen! This is my sisters from Holland!
    Succes met de komende dagen, hoop dat het weer wat beter wordt. Tot gauw. Xxx

• 16 November 2014 - 13:54

Agda:

Wederom leuk te lezen! Heb je wel warme kleding mee voor 10 graden! Het is hier warmer!
    Michelle! Vandaag jarig ! Gefeliciteerd en er zijn rottere plekken te bedenken om jarig te zijn!
    Ik kijk uit naar het volgende verslag! :-)

• 17 November 2014 - 08:46

Jagoda:

Heb je blog nu pas gevonden..haha...ff alemaal doorlezen voor ik weer naaf werk ga..Wat een belevenissen allemaal! Keep it safe girlz!xxx

• 17 November 2014 - 12:36

Geraldine:

Hoi meiden, bij het lezen van jullie verslag herken ik weer zo veel van mijn reis in Vietnam ,en Laos . Heb zin om de koffers in te pakken en daar naar toe te gaan,helaas nog niet ,volgend jaar weer. Het ziekenhuis draait zo als altijd,goede dagen en minder leuke dagen. Maar jullie hebben verlopig hier niets mee te maken,dus blijven genieten en elke nieuwe dag brengt iets mooi mee. Oh ,ik voelde weer hoe moeilijk het was soms in slaap te vallen met al de indrukken van de lange reis dagen en toch s'morgens op staan met energie voor een nieuwe adventure .
    Groetjes Geraldine xxx.

• 17 November 2014 - 16:34

Tiny Kreijger:

He lieve meisjes

Het gaat goed met jullie zoals ik lees op de computer
    Maak er iets mooi,s van ik hoorden van je moeder dat het nog twee weken duurt dus geniet er flink van.
    Groeten Tante Tiny kus voor beide