DE GIBBON EXPERIENCE - Reisverslag uit Ban Houayxai-Noy, Laos van maaike en michelle - WaarBenJij.nu DE GIBBON EXPERIENCE - Reisverslag uit Ban Houayxai-Noy, Laos van maaike en michelle - WaarBenJij.nu

DE GIBBON EXPERIENCE

Blijf op de hoogte en volg maaike en michelle

07 November 2014 | Laos, Ban Houayxai-Noy

De groep verzameld zich in het hoofdkantoor. We krijgen een
Kort instructie filmpje te zien.....hoe je je harnas om moet doen, waar je welke hand moet houden en verder moest je het maar ervaren.
We hadden meteen een leuke klik met Lauren en Tasha uit Engeland en die zaten bij ons in de auto er heen. 2 uur rijden door prachtig landschap met prachtige huisjes en mooie mensen. Bij een tussenstop wat foto's gemaakt, zonnebloempitten gekocht en met de hele groep (10man) overgestapt in een 4 wheel drive. Er zaten ook wat locals in en staff van de gibbon en in totaal zaten we met z'n 17en in die auto. Eerst paste het niet....dus al het eten op het dak....nog iemand op de motorkap en iemand op het dak.....toen de rivier over en de bergen in. Nu ging het echt beginnen!!!
Na een flink stuk rijden komen we aan bij een dorpje....hele mooie mensen, huisjes, kinderen, dieren.....echt niet te beschrijven zo mooi. Dat wij dit mogen mee maken!!
Toen (tromgeroffel)....... ging het beginnen!! Yeahhhhh.... eerst door een riviertje, even je schoenen uit, anders loop je de hele rit op natte schoenen... en believe us, dat wil je niet, kunnen we nu zeggen. Eerst langs rijstvelden daarna de bergen in, wat een ongelofelijke tocht, zo mooi, de geur die er hangt ook zo heerlijk, alle bomen, planten, bloemen die haast een soort van parfum geur afgeven. Heerlijk! Het had de avond ervoor flink geregend in de bergen en daardoor was het erg glad, heel goed, maar geconcentreerd lopen. Twee gidsen liepen met ons mee, namelijk Nou zong en Pommoua, oftewel pom en nou...
Bij een tussenstop kregen we een heerlijk broodje, met kip en sla. Mmmm echt wel op het juiste moment, want de benen begonnen te bibberen, maagje te rommelen, en zweet liep in elke spleet:-(
nog een stuk verder lopen waar we bij het eerste kamp aankwamen en waar ook de keuken was.. daar mochten we weer even uitrusten. Ook werd hier de beslissing genomen hoe de groep opgedeeld zou worden, en wie in welk treehouse ging. Lauren en Tasha wilde graag met ons en wij met hen. Lauren vroeg welk treehouse het hoogste was, dat was treehouse nr 1 en die namen wij, de rest had weinig te zeggen:-)
Hier kregen wij ook het harnas uitgedeeld, en die moest dan ook meteen om. Kleine uitleg, en een plaatje van het gebied, kregen we daar.
Weer een stuk verder gelopen en op naar de eerste zipline.... OMG... wat vet!! Hier nog een korte instructie en toe ging Michelle als eerst en Maaike daar achteraan.... wieuwwwwwwww..... met rugzak, je hele hebben en houwe hang je aan wieltjes, met een stuk fietsband( als rem) aan een touwtje en ga je over een zipline met een noodgang door de jungle en over hoogtes niet te spreken, werkelijk enorm en fantastisch!!
Met zijn vieren nu verder en de twee gidsen naar ons treehouse, wat natuurlijk weer een stuk lopen was en bij de zipline aangekomen, was die tevens ook de entree voor ons huis!! Gruwelijk! Wat amazing..
ons treehouse ligt op een hoogte van 71 meter, ja dat lees je goed!#
Het huis heeft vier verdiepingen, toilet en douche, keuken en living, slaapruimte 1 en boven nog 1( hier sliepen wij) en o ja het enige dat het huis had was een dak en een balustrade, en verder was alles open, dus ik zal de foto's van het douche achterwege laten, maar hoe vet is dat..... het water liep letterlijk langs je benen door de spijltjes 71 meter omlaag zodat de planten ook water kregen.. hahah... echt onbeschrijvelijk!
de welkomst in het huis was met watermeloen en een soort drop, in bananenblad wat naar cocos smaakte, echt lekker.En een bakkie thee.
als snel wordt het avondeten gebracht door een vrouw per zipline, 4 stalen bakjes op elkaar, met rijst, vlees en groente. Eigenlijk nog geen trek, eerst werden de bedden opgemaakt door de gidsen, kamer verdeling, wie slaapt waar. Ons gids ging hierna weg, toen zaten we dus met zijn vieren in ons treehouse midden in de Bokeo jungle.... Heerlijk met elkaar gepraat, potje kaarten gespeeld en toen pas gegeten, en tegen half acht zochten we ons nest op, werkelijk gebroken! Het regende flink!
wat een geluiden.. lig je dan, onder een klamboe. Slapen ging echt niet best, helemaal vol van alles wat we meemaakte en waar we nu lagen.
de volgende ochtend, moe en gebroken, misschien 3 uur geslapen, en niet eens vast aan elkaar... maar zodra het licht is en je je ogen open doet, en onder de klamboe vandaan komt, dan weet je het weer..... dit is zo vet, niet te beschrijven (probeer het toch) allemaal opstaan, douchen, genieten van het uitzicht, toe kwam Nou met het ontbijt. Samen gegeten en op pad!
Zipline, paadjes, glibberen en glijden, alle treehouses bezocht, vette lol in de jungle, samen zingen, kregen er maar geen genoeg van, lunch overgeslagen, omdat we alles eruit wilde halen wat erin zat. Rond drie uur toch terug richting huis, zeik nat, bibberend van de trek en inspanning, konden we rond half 4 aan de lunch... zo an toe! Maaike had nog twee gezellig vrienden op haar benen, namelijk bloedzuigers ( leaches) die modderfokkers (haha) zogen gewoon al mijn blauwe bloed weg.. ieuwwwwwww wtf!! Maar leef nog hoor÷)
Na de lunch douchen en droge kleding aan, thee met TRUFFELPEPERNOTEN ( wat heerlijk, meegenomen uit NL)
het avond eten werd al gebracht, maar nog geen trek, Nou bleef deze nacht bij ons treehouse, het was donker en regende erg hard.
Samen gekaart, bier gedronken, gekletst en later ook gegeten. Rond elf uur naar bed, deze nacht verliep beter.
De laatste dag kwam Pom het ontbijt brengen, tas ingepakt, en huppa gaaaaaaan...... hele leuke dag, met veel ziplinen, en de andere groep weer gezien. Het hele stuk weer terug naar het dorp, de paden waren nu echt volkomen belabberd, het was net een glijbaan, mudmasters is er niks bij.
toen op de truck met 4 wiel aandrijving, en tsja..... wat een rit, niet normaal, doodeng echt!!! Langs afgronden, willen jullie niet weten.
we zijn veilig aangekomen, wat een ongelofelijke belevenis.
EEN OM NOOIT MEER TE VERGETEN, alles was compleet, van guides, samenstelling van de groep, de natuur, trekkings, het eten, de slapeloze nachten, het lopen en natuurlijk het zippen...... wauw!!!

• 07 November 2014 - 16:09

Karin:

geweldig,kijk uit naar volgende verslag en foto in jullie harnas.X Karin

• 09 November 2014 - 15:11

Agda:

Wat een ervaring lijkt me dat! Weer zo beeldend opgeschreven dat ik jullie letterlijk zag lopen en glibberen, fantastisch hoor dik genieten dus!!

• 09 November 2014 - 20:27

Yvette:

Hay meiden,

Wat een fantastische verhalen!!
    Echt heel erg leuk te lezen dat jullie je uitermate vermaken!!
    Ik blijf jullie volgen.
    Genieten meiden. Dikke yvette

• 10 November 2014 - 06:36

Kitty:

Hoi meiden wat een mooi verslag en leuke foto's.
    Ik kijk weer uit naar de volgende.
    Groetjes kitty

• 10 November 2014 - 12:51

Mered:

Klinkt super vet! Foto's ook erg leuk, ben benieuwd naar ALLE foto's over een paar weken:-)