Siem Reap (Cambodja) - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van maaike en michelle - WaarBenJij.nu Siem Reap (Cambodja) - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van maaike en michelle - WaarBenJij.nu

Siem Reap (Cambodja)

Door: Michelle en Maaike

Blijf op de hoogte en volg maaike en michelle

28 November 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Na een korte vlucht vanuit Hoi An, Vietnam arriveren we in Siem Reap, Cambodja....het vierde land al weer.
We stapte uit het vliegtuig en het was alsof er deken om ons heen werd geslagen....wat warm. Het tweede wat opviel was een overkill aan insecten dus malaria pillen tijd :((((
Op het vliegveld een visum geregeld....dat ging heel makkelijk, binnen 4 minuten geregeld en hoppa weer een mooie stikker in ons paspoort!! We moesten pinnen en er bleken alleen dollars uit de automaat te komen....huh...we moeten hier toch met Riel betalen?? We spraken met twee meiden die net weer vertrokken die ons tips gaven over hoe duur de tuktuk's zijn, en welke gerechten lekker zijn. Dus....tuktuk gepakt naar ons hotel, ingecheckt, kamer bekeken en godzijdank waren de bedden zacht. Spullen neergegooid en naar het dakterras waar een zwembad en restaurant waren. We hebben hier een hapje gegeten en kwamen in contact met Frannie, onze Duitse vriendin voor de komende 4 dagen. We besloten met haar mee te gaan de volgende dag om de tuktuk te delen naar Angkor Wat. En voor dat we het wisten hadden we dus een afspraak gemaakt om om 4.45 uur bij de tuktuk te staan om de zonsopkomst boven Angkor Wat te zien. Het was echt nog pikke donker en we hadden dus geen idee van het gebied waar we ons in bevonden maar naarmate het steeds lichter werd en de zon zich liet zien waren we in een immens prachtig gebied. En wat ongelofelijk mooi en magisch om die zonsopkomst daar te zien.....WOW. Tot half 8 hebben we lekker rondgelopen in Angkor Wat en daarna heeft onze tuktuk chauffeur Mr. Om ons naar Angkor Tom gebracht. Dat is een nog groter complex met nog meer tempels. Eerst even lekker ontbeten en daarna op ons gemak alle tempels daar bezocht. We besloten dat ieder voor zich lekker kon rond wandelen en spraken een tijd en plaats af om elkaar daarna weer te ontmoeten. Dit ging de eerste twee keer helemaal goed maar de derde keer zijn we elkaar misgelopen maar vonden elkaar uiteindelijk weer terug bij de tuktuk, 2 uur later ;).
Het is echter zo zinderend heet, warm en klam, en de tempels zijn een en al trap....dus we waren compleet gevloerd hierna. We besloten naar de supermarkt en de ATM en de rest van de dag te chillen bij het zwembad op het dak van het hotel want daar waren we zo aan toe!
'S avonds lekker gegeten in de stad....in pubstreet, werkelijk waar, Lloret del Mar is er niets bij.
De volgende dag gingen we het grote rondje doen langs weer andere tempels en eindigden we bij de Tomb Raider tempel waar we meteen auditie hebben gedaan om de nieuwe Lara Croft te worden :)))))
Die plek waar de enorme boomwortels een weg dwars door de tempels hebben gevonden is onbeschrijfelijk en Amazing!! Ook weer helemaal voldaan van die dag terug gegaan naar het hotel en dakterras en nog lekker gechilld. Daarna weer naar pubstreet en een kruising tussen fondue en gourmet gedaan met groenten, noodles, froglegs, kip, struisvogel, beef, garnalen en squid. Heerlijk!!! De avond afgesloten met een biertje en naar ons nest.
De volgende dag, de laatste dag om tempels te bezoeken. We zijn ondertussen wel een beetje tempel moe dus chop chop...3 tempeltjes gezien en door naar de floating village. Ook nog gestopt bij een crocodile farm....waar we drie minuten hebben rondgelopen en toen besloten terug te gaan en ons geld terug te vragen.....wat een trieste bedoeling.
Huppetee terug naar het zwembad want dat is toch het enige wat aantrekkelijk is in deze hitte. Ondertussen vermaken we ons uitermate goed en merken we wel dat we minder energiek zijn. Komt dat door de malariapillen, het reizen, de hitte, de indrukken.....who knows.
De laatste dag hier waren we met z'n tweetjes, niets geen gelul in het Engels meer, nee gewoon lekker Nederlands. Supermarktje gepakt.....heerlijke broodjes zelf gemaakt met kaas, salami en komkommer.....wow. Toen de hele middag bij het zwembad gelegen.....dat doet een mens goed!
Vanavond gaar we naar Bangkok en door naar Pattaya, een plek waar waarschijnlijk wel zon is aan de kust en waar we de minste reistijd aan kwijt zijn.....reis moe als we zijn.
Kleine opsomming van Cambodja: weer een heel ander land in Azië, je kan alles met US dollars betalen, we hebben 17 tempels bezocht, stuk voor stuk prachtig, hele vriendelijke mensen, lekker eten (lok lac is een lokaal gerecht met beef....mmmmm), wel minder schoon. Een heel bijzonder, druk en levendig uitgaanscentrum. Ook weer enorm gelachen met de locals, vooral de verkopers. Kortom een plek die we niet hadden willen missen, we zijn blij dat we er zijn geweest. Ook weer world herritage en we begrijpen compleet waarom.
Vanaf nu gaat onze laatste week in, die staat compleet in het teken van zen, relax, massages en lekker eten!!!!
Liansanhaiiiiiii.

• 28 November 2014 - 12:54

Gerda:

Lieve dames,

Wat maken jullie veel mee, geweldige verhalen.
    Laatste weekje alweer aangebroken, vooral nog lekker genieten van al het moois en lekkers daar. X Gerda

• 28 November 2014 - 18:38

Trees (mama):

Cambodja het laatste land wat jullie gepland hebben weer een ervaring rijker. Nu de laatste trip,
    geniet maar lekker van het weer. .,Bijj ons is het een stuk kouder zal tegen vallen als jullie voet op
    Hollandse bodem zetten groetjes van ons xxxxx

• 28 November 2014 - 19:06

Kitty:

Weer een heel leuk verslag
    Ik ga het straks missen.
    Nog even en dan stamppot boerenkool met worst lekker

• 28 November 2014 - 19:34

Agda:

Niet gek hoor dat je reis moe bent! Klinkt wel wat decadent maar in korte tijd zoveel indrukken opdoen vreet energie dus op naar de massages e.d geniet er maar van want de tijd gaat snel!

• 29 November 2014 - 18:59

Kirsten En Nick:

Lekker chillen met jullie billen op het strand! Rust lekker uit! Tot volgende week. Xxx

• 30 November 2014 - 20:37

Bas:

Hoi Michelle,
    klinkt weer heel goed allemaal. Leuk dat we zo mee kunnen lezen. Geniet ervan!

• 30 November 2014 - 21:31

Rianne:

Hoi Maaike en Michelle,

Wat heerlijk al die verhalen en prachtige foto's! Heel bijzonder!
    Geniet nog lekker de komende week van het relaxen!