Hanoi part 2 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van maaike en michelle - WaarBenJij.nu Hanoi part 2 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van maaike en michelle - WaarBenJij.nu

Hanoi part 2

Door: maaike en michelle

Blijf op de hoogte en volg maaike en michelle

18 November 2014 | Vietnam, Hanoi

Vanuit sapa rond 21 uur met de nachtbus vertrokken, we waren de eerste, dus konden een redelijke plek bemachtigen, later bleek dat in de buurt van de toilet toch niet zo'n fijne plek is, zeker niet als mensen de deur niet goed sluiten... bleghhhh..
Rond drie uur komen we aan in Hanoi, lekker weer afgezet worden op een punt, dat het stikke donker is en denkt waar sta we in godsnaam... met twee meiden de taxi gepakt naar het centrum, the old quarter... er liep geen vietnamees op straat gelukkig wel een dikke rat... haha
dan op zoek naar een kamer... vinden we een plekkie, is het een dorm(een kamer waar er plek is voor tien, doordat er vijf stapelbedden staan) liggen twee mannen in, dus wij, die geen pap meer konden zeggen, oké, we doen t! Uitkleden en leggen... het matras, als je dat zo mag noemen was niet meer dan een triplex houtplaat van de gamma,,,die gast die voor Maaike lag, gaf een geweldig snurkconcert.... Maaike haar plank af en die kerel een por gegeven, hij schrok zich de rambam, maar werd rustiger, toen begon die ander... oké, dan komt het besef dat er waarschijnlijk dagelijks vrouwen naast een snurkende kerels leggen, dus hier komen wij ook wel overheen, en vallen al gauw in slaap... check! Half 9 wakker en de straat op... lekker ontbeten, met het meest lekkere bakkie koffie wat we tot nu toe in heel Vietnam hebben gedronken. Echt even genieten.
toen naar dat office en de bus ticket van Hanoi naar Hue om laten zetten in een slaaptrein ticket, want we zijn echt totaal bus moe!
daarna hadden we lekker de tijd in Hanoi, want wat een prachtige stad is dat, ondanks alle drukte zoveel te zien en te beleven.. dus naar de The Huc brug ( rode brug over het Hoan kiemmeer, naar een tempel), toen naar het Ho Chi Minh mausoleum, naar de eenzuilige pagode, naar de tempel van literatuur en als laatst naar de kathedraal, dat allemaal op een fiets tuktuk, die we achteraf schofterig hebben betaald, waar hij zijn gezin 8 maanden te eten van kan geven, maar tsja zo zijn wij.... ahummm
we hebben nog heerlijk gewinkeld allebei, leuke gympen gekocht, maaike een heel mooi schilderij, dus helemaal blij!!
Gauw nog wat gegeten en naar de trein. Deze vertrekt wel op tijd, dus nog een reden om nooit meer die bus in te stappen! :-) We vinden al gauw onze cabine, bestaand uit 6 bedden, dunne matrasjes ( again) Michelle ligt op 2 hoog en Maaike op 3. Lekker krappies ook, lekker met andere Aziaten, kind in de kamer die het allemaal niet zo leuk vond, dus wij vanaf toen ook niet...haha
michelle viel redelijk snel in slaap, en maaike nog door de trein gewandeld...tsja, je moet het toch even zien heh÷) na 14 uur heen en weer gewaggel, aankomst Hue, waar ons weer heel veel staat te wachten!?
Uiteindelijk is dus ook Hanoi fantastisch, heeft gewenning nodig als je uit een rustig gebied komt, maar deze stad, met franse invloeden, biedt zoveel.. we zijn blij en blessed dat we daar een gedeelte van hebben mogen meemaken.... op naar het midden van vietnam: Hue

• 20 November 2014 - 20:15

Henk Van T Werruk:

Dus je ken daaro wel op een motert rijde !!!!
    leuk flimpje!

• 20 November 2014 - 22:55

Karin :

Heerlijk weer helemaal op de hoogte van jullie belevenissen
    Genieten xxx

• 21 November 2014 - 11:41

Trees (mama):

Dames wat een belevenis allemaal ik geniet er elke keer van. Michelle en lieve dochter nog een paar mooie weken te gaan. Heel veel plezier nog dikke kus van ons xxx

• 21 November 2014 - 13:39

Nienke:

hoi Maaike en Michelle,

hoorde gister pas van jullie waar ben jij nu verslagen,net jullie verhalen gelezen,leuk hoor.
    geniet er nog van.xxx

• 21 November 2014 - 23:09

Kirsten:

Die kop op de brommert! Whahahahah..... Anita op de citta!

• 22 November 2014 - 08:16

Melissa:

Staat je goed die helm hahaha.