Luang prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van maaike en michelle - WaarBenJij.nu Luang prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van maaike en michelle - WaarBenJij.nu

Luang prabang

Door: maaike en michelle

Blijf op de hoogte en volg maaike en michelle

11 November 2014 | Laos, Luang Prabang

Vandaag gaan we naar Luang prabang, 2 dagen op een slow boot over de mekong rivier. Een tussenstop in pak beng ( waar we overnachten) tickets 220.000 kip pp en we waren er vroeg bij, dus stoel 1 + 2 waren voor ons gereserveerd. Nog even terug naar het dorp, ontbeten en de tassen gepakt. Met de tuktuk naar de pier, en voor onderweg nog fruit, broodjes en chippies gehaald. we vertrekken..... in het kort veel water, veel groen, veel van hetzelfde, erg lange zit, dus decubitus plekken op ons achterwerk.... niet te doen! Luidruchtige chinezen aan boord, die de hele voorraad aan bier aan het opzuipen waren, met gevolg een privé concert in het chinees, best hilarisch! Na 6 uur kwamen we aan in Pak beng... een straat met allemaal hostels/ guesthouses, restaurantjes, bakkertjes en bbq.
prima kamer geregeld, daarna lekker gegeten in het drukste tentje van de straat, iedereen zat daar, heel gezellig, lekker noodlesoeppie en Michelle een cocoscurry soeppie, heerlijk!!! Lekker gekletst met mensen, en nog even gewandeld, vroeg naar bed! En ojeeeeeeee het bed was zacht, wat heerlijk!!
De volgende ochtend weer vroeg naar de boot, waarvoor we eerst lekker bij de bakker ontbeten, en take away sandwiches meenamen. Plekkie op de boot gezocht, op een oude autostoel plaatsgenomen, en gaaaaaan...... vandaag was de tocht echter langer... 8 uur, maar verliep rustig en voorspoedig, helaas geen zingende chinezen.:-)
Aankomst in Luang prabang was niet als we voor ogen hadden, we moesten eerst een platvorm op van samengebonden jerrycans met alle bagage, toen steil omhoog ( met slippers) op eerst alleen begroeiing, en later een trap met vreselijk hoge treden...... dus geen geen Holland America Lines....
boven aangekomen, met een hartslag van 160 een tuk tuk geregeld en een guesthouse..... toppie!! Aangekomen in het guesthouse, eerst een biertje gedronken, douchen, straat op, nachtmarkt, spullen gekocht... wauw zulke mooie kleuren, zeer vriendelijke mensen, heerlijk eten..... zo fijn! .
De volgende dag naar de Khong si waterfalls, tripje geregeld, zo doe je dat! Daar aangekomen, stukje lopen en wat we toen zagen...... daar hebben we geen woorden voor.... wat prachtig, amazing, mooi, geweldig, overweldigend, iemand nog een suggestie voor een ander woord? ...
daar heerlijk de hele middag geweest, zelf gezwommen, foto gemaakt, lekker broodje gegeten en gechilld, wat fijn... helemaal vol van wat we gezien hebben tevreden naar huis, in de auto zaten ook 4 Koreaanse dames de chauffeur zette het nummer van Gangnam style op, nou je begrijpt het al het was een dolle boel, iedereen zo hard lachen, en zelf het meeste lol hebben.... doen we goed!! 'S avonds naar de Phu si tempel voor de zonsondergang, heel mooi, heel druk, weer veel trappen op( 326) maar wat een prachtig uitzicht over de stad en de bergen. Eten nog maar eens de nachtmarkt over, en de fantastische dag afsluiten.... helemaal vol van!
Vandaag zijn de naar de Pak ou caves geweest, met een boot ala 2 uur over de mekong, eerst naar het Wisky Village (xang hai village) slokkie genomen, beetje rond gewandeld, hup de boot weer op, stukje varen, en daar..... weer een trap! Hahah, we zijn trap moe! Anyway, hup die trap op en een prachtige grot, met grote mooie houten deuren en muurschilderingen, een hele hoop buddah's, werkelijk prachtig.....stikke donker, dus gewapend met een zaklamp naar binnen. Lekker rondgelopen en genoten. Vervolgens de boot weer terug. Ons halverwege met de tuktuk laten afzetten en naar de foodmarket gegaan...... echt leuk, alleen maar eten, kruiden, fruit, groente en padden!! Ieuwwwww..... lekker 2 uur door de stad gelopen, en colaatje en tukkie gedaan.... strakkies lekker uiteten, prima daggie zeggen we zo!!
Morgen vroeg op om 8 uur vertrekken we naar Hanoi ( Vietnam!) Yeahhhhh....
kortom, Luang prabang is echt fantastisch, wat een heerlijke stad, wat een fijne mensen, wat een lekker eten, alles klopt, en dat doet ons goed!!! Koptailailai:-)

• 11 November 2014 - 19:23

Trees (mama):

Wat een mooi verhaal heb je weer ggeschreven hoop dat alles soepel blijft lopen. Steek iedere dag een
    kaarsje voor jullie op nog veel plezier maar weer.

• 11 November 2014 - 22:57

Kitty:

Weer een mooi verhaal ik kijk er steeds of jullie weer een verslag hebben geschreven top.
    Dus ik wacht weer af op het volgende verslag
    kitty

• 12 November 2014 - 21:28

Henk Van T Werruk:

ken je daar ook met de motort komen....
    Volgens mijn hebben jullie t wel naar jullie zin daar.
    Muggen, bloedzuigers, slangen en andere gasten, spannend hoor....

• 13 November 2014 - 08:48

Karin:

prachtige foto's en geweldige verhalen,wordt vervolgd.....xx

• 14 November 2014 - 09:26

Agda:

Weet je Maaike , je moet een boek gaan schrijven want je bent ook daarin weer getalenteerd!!
    Ik vind het zòò leuk om te lezen en ben ook wel een beetje jaloers op jullie!
    Wat is het leven toch fijn op deze manier hè?