Vertrek - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van maaike en michelle - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van maaike en michelle - WaarBenJij.nu

Vertrek

Door: Maaike en Michelle

Blijf op de hoogte en volg maaike en michelle

01 November 2014 | Thailand, Chiang Mai

Nou hè hè....daar gaan we dan. In maart 2014 kwam het idee deze reis te maken en al snel was het een feit en waren de tickets geboekt. 5 weken rondtrekken door Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja. En nu is het dan zover. 31 oktober vertrok het vliegtuig om 13.20 uur vanaf Schiphol naar Bangkok. Prima vlucht...met een biertje en een chippie, wat boekjes en soms een radicale wegtrekker zodat je met een knikkend hoofd al gauw een nekhernia oploopt. En na 17 uur reizen, met nog een vlucht van Bangkok don muang naar chiang mai kwamen we eindelijk op onze eerste bestemming in chiang mai namelijk hollanda montri guesthouse aan.
Wat een fijn welkom, totaal uitgeput en trillend van vermoeidheid toch weer energie gekregen van alle indrukken, aan de rivier met een colaatje en goede gesprekken zochten we uiteindelijk toch ons bed maar op zochten voor een power nap.
Maaike meteen in coma en Michelle in gevecht met Thaise vliegen om ze uit haar neus te houden....hardnekkige krengen grrr.
Douchen, tandenpoetsen, en om 4 uur lokale tijd de straat op gelopen. Wat heerlijk, wat mooi, even de benen strekken, heerlijke temperatuur, 34 graden en ontzettend vriendelijke mensen.
Helemaal gewandeld naar het centrum, een heerlijk noodle soepje gegeten en de nacht markt bezocht. Lekker rondgestruind, gekke zonnebrillen en hoedjes opgezet, en ondertussen nog vele mooie tempels en monniken gezien.
Helaas wat de massagesalon toen al gesloten dus met de tuktuk als de vliegende vaart terug naar het guesthouse....nu genietend van een biertje en hollandse kaaskoekjes.

• 01 November 2014 - 18:03

Kirsten:

Hee meiden,
    Leuk om toch zo op de hoogte worden gehouden van jullie trip.
    Vandaag 1 november is het hier ook zowat zomer: bijna 22 graden!
    Rust nog even lekker uit van de vliegreis en we lezen graag jullie
    volgende verslag.
    Xxx KirstENick

• 01 November 2014 - 21:35

Kitty:

Hoi meiden geniet lekker

• 02 November 2014 - 09:37

Ingrid:

Ha meiden,
    geweldig dat jullie naar het noorden zijn vertrokken , ik vond het daar geweldig. Gaan jullie nog naar de long- necks ? Nou een dingetje pas op voor de Dengue mug ene vermeid stilstaand water. Nou moeke heeft haar bezorgdheid weer uitgesproken. Nou gedraag jullie netjes maar zo nu en dan ' van god los gaan ' is prima natuurlijk!

Groetjes

have fun!!!

Dikke XXXX

• 02 November 2014 - 10:56

Pauline:

Klinkt nu al goed! Lang op gewacht, maar nu eindelijk lekker genieten.
    xx Pauline

• 02 November 2014 - 16:27

Trees (mama):

Jammer dat de massage salon dicht was,want na 17 uur vliegen was het niet verkeerd geweest voor lichaam en geest.Veel plezier !,xxx van ons

• 02 November 2014 - 18:45

Sonja:

Hey zus en Michelle , wat een avontuur gaan jullie tegemoet.
    Voelt alsof we er een beetje bijzijn met jullie verhalen en foto's.
    Drink er eentje van mij. Dikke kuss ook van je jongens

• 02 November 2014 - 20:32

Milly:

Hoi meiden,
    Die paar foto's doen me al watertanden naar de warmte, al die lekkere geuren maar ook de noodle soepies zijn echt niet slecht. Geniet er heerlijk van!
    Jullie komen vast ook gefrituurde sprinkhanen tegen... zeker proberen!!!!! X Milly

• 03 November 2014 - 12:51

Melissa:

Hè meiden,

Leuk om te lezen en er komen voor mij veel herinneringen naar boven. Veel foto's blijven plaatsen dan is het net of wij meereizen. Geniet er lekker van en nieuwsgierig naar het volgende verslag.

Dikke kus Melis